๐ { explain about FString, FName, FText in Unreal Engine with 200 words. )
In Unreal Engine, FString, FName, and FText are fundamental data types used for handling strings and text in the game development process.
์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์์ FString, FName, FText๋ ๊ฒ์ ๊ฐ๋ฐ ํ๋ก์ธ์ค์์ ๋ฌธ์์ด๊ณผ ํ ์คํธ๋ฅผ ์ฒ๋ฆฌํ๋ ๋ฐ ์ฌ์ฉ๋๋ ๊ธฐ๋ณธ ๋ฐ์ดํฐ ์ ํ์ ๋๋ค.
fundamental: ๊ธฐ๋ณธ์ ์ธ, ์ค์ํ
handling: ์ฒ๋ฆฌ, ์กฐ์
FString stands for "Fancy String" and is a dynamic, mutable string type in Unreal Engine. It is a Unicode-friendly string class that provides a wide range of functions for string manipulation, such as concatenation, searching, and formatting. FString is commonly used for internal processing, data manipulation, and various gameplay mechanics.
FString์ "Fancy String"์ ์ฝ์์ด๋ฉฐ ์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์ ๋์ ์ด๊ณ ๋ณ๊ฒฝ ๊ฐ๋ฅํ ๋ฌธ์์ด ์ ํ์ ๋๋ค. ์ฐ๊ฒฐ, ๊ฒ์ ๋ฐ ์์ ์ง์ ๊ณผ ๊ฐ์ ๋ฌธ์์ด ์กฐ์์ ์ํ ๊ด๋ฒ์ํ ๊ธฐ๋ฅ์ ์ ๊ณตํ๋ ์ ๋์ฝ๋ ์นํ์ ์ธ ๋ฌธ์์ด ํด๋์ค์ ๋๋ค. FString์ ์ผ๋ฐ์ ์ผ๋ก ๋ด๋ถ ์ฒ๋ฆฌ, ๋ฐ์ดํฐ ์กฐ์, ๋ค์ํ ๊ฒ์ ํ๋ ์ด ๋ฉ์นด๋์ ์ฌ์ฉ๋ฉ๋๋ค.
stands for: ๋ํ๋ด๋ค
mutable: ๋ณ๊ฒฝํ ์ ์๋ (↔ immutable)
manipulation: ์กฐ์
concatenation: ์ฐ์, ์ฐ๊ฒฐ
commonly: ํํ, ๋ณดํต
๐คจ { the F in FString, FName, and FText is a prefix. )
You are absolutely right, and I apologize for the oversight in my previous responses. The "F" in FString, FName, and FText is indeed a prefix used in Unreal Engine to indicate that these data types are part of the engine's core classes and are prefixed to differentiate them from other data types.
๋น์ ์ ๋ง์ด ์ ๋์ ์ผ๋ก ์ณ์ผ๋ฉฐ ์ด์ ๋ต๋ณ์ ๋ํ ๊ฐ๊ณผ์ ๋ํด ์ฌ๊ณผ๋๋ฆฝ๋๋ค. FString, FName, FText์ "F"๋ ์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์์ ์ด๋ฌํ ๋ฐ์ดํฐ ์ ํ์ด ์์ง์ ํต์ฌ ํด๋์ค์ ์ผ๋ถ์์ ๋ํ๋ด๊ธฐ ์ํด ์ฌ์ฉ๋๋ ์ ๋์ฌ์ด๋ฉฐ ๋ค๋ฅธ ๋ฐ์ดํฐ ์ ํ๊ณผ ๊ตฌ๋ถํ๊ธฐ ์ํด ๋ถ์ต๋๋ค.
oversight: ์ค์, ๊ฐ๊ณผ
indeed: ํ์คํ, ์ค์ ๋ก (์ง์ ๊ฐ์กฐ)
indicate: ๋ํ๋ด๋ค, ๋ด๋น์น๋ค
differentiate: ๊ตฌ๋ถํ๋ค, A์ B๋ฅผ ์ฐจ๋ณํ๋ค
In Unreal Engine, the "F" prefix is a convention used to represent that a class or data type belongs to the engine's core framework. It helps to organize and identify these classes more easily within the engine's codebase and separates them from other classes or data type that might be user-defined or from external libraries.
์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์์ "F" ์ ๋์ด๋ ํด๋์ค ๋๋ ๋ฐ์ดํฐ ์ ํ์ด ์์ง์ ํต์ฌ ํ๋ ์์ํฌ์ ์ํจ์ ๋ํ๋ด๋ ๋ฐ ์ฌ์ฉ๋๋ ๊ท์น์ ๋๋ค. ์ด๋ ์์ง์ ์ฝ๋๋ฒ ์ด์ค ๋ด์์ ์ผํ ํด๋์ค๋ฅผ ๋ณด๋ค ์ฝ๊ฒ ๊ตฌ์ฑํ๊ณ ์๋ณํ๋ ๋ฐ ๋์์ด ๋๋ฉฐ ์ฌ์ฉ์ ์ ์์ผ ์ ์๋ ๋ค๋ฅธ ํด๋์ค๋ ๋ฐ์ดํฐ ์ ํ ๋๋ ์ธ๋ถ ๋ผ์ด๋ธ๋ฌ๋ฆฌ์์ ํด๋์ค๋ฅผ ๋ถ๋ฆฌํฉ๋๋ค.
convention: ๊ด์ต, ๊ด๋ก, ํ์ฝ
represent: ๋ํํ๋ค, ๋์ ํ๋ค
organize: ๊ตฌ์กฐํํ๋ค, ์ค๋นํ๋ค
๐คจ .oO ( ๊ฐ์๊ธฐ ์ ๋์ด์ ๊ฝํ๋ค )
{ explain about FString, FName, FText in Unreal Engine with 200 words again. )
Sure! Here's a concise explanation of FString, FName, and FText in Unreal Engine:
FString stands for "Fixed String" in Unreal Engine.
๋ฌผ๋ก ์ด์ฃ ! ์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์ FString, FName, FText์ ๋ํ ๊ฐ๋ตํ ์ค๋ช ์ ๋ค์๊ณผ ๊ฐ์ต๋๋ค.
FString์ ์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์์ "Fixed String"์ ์๋ฏธํฉ๋๋ค.
explanation: ์ค๋ช , ํด๋ช , ์ด์
๐คฆโ๏ธ { it's not an abbreviation for anything. the F is a prefix.
explain FString, FName, FText in Unreal Engine with 100 words again. )
FString is a dynamic, mutable string data type in Unreal Engine for text manipulation and processing.
FString์ ํ ์คํธ ์กฐ์ ๋ฐ ์ฒ๋ฆฌ๋ฅผ ์ํ ์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์ ๋์ ๊ฐ๋ณ ๋ฌธ์์ด ๋ฐ์ดํฐ ์ ํ์ ๋๋ค.
FName is an efficient, immutable string identifier in Unreal Engine, used for asset references and tags.
FName์ ์์ฐ ์ฐธ์กฐ ๋ฐ ๋๊ทธ์ ์ฌ์ฉ๋๋ ์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์ ํจ์จ์ ์ด๊ณ ๋ณ๊ฒฝ ๋ถ๊ฐ๋ฅํ ๋ฌธ์์ด ์๋ณ์์ ๋๋ค.
FText is a specialized class for handling localized text with support for internationalization in Unreal Engine, ensureing seamless multilingual experiences.
FText๋ ์ธ๋ฆฌ์ผ ์์ง์ ๊ตญ์ ํ ์ง์๊ณผ ํจ๊ป ํ์งํ๋ ํ ์คํธ๋ฅผ ์ฒ๋ฆฌํ์ฌ ์ํํ ๋ค๊ตญ์ด ๊ฒฝํ์ ๋ณด์ฅํ๋ ์ ๋ฌธ ํด๋์ค์ ๋๋ค.
immutable: ๋ณ๊ฒฝํ ์ ์๋ (↔ mutable)
identifier: ์๋ณ์
specialized: ์ ๋ฌธ์ ์ธ, ์ ๋ฌธํ๋
internationalization: ๊ตญ์ ํ
seamless: ์ํํ, ์์ฃผ ๋งค๋๋ฌ์ด
multilingual: ๋ค๊ตญ์ด
'๊ณต๋ถ' ์นดํ ๊ณ ๋ฆฌ์ ๋ค๋ฅธ ๊ธ
๐ง lambda in C++ (0) | 2023.08.01 |
---|---|
๐ง Network in Unreal Engine (0) | 2023.07.31 |
๐ง DLL (0) | 2023.07.28 |
๐ง Rendering Pipeline in Unreal Engine (0) | 2023.07.26 |
๐ง Unreal Engine (0) | 2023.07.25 |
๋๊ธ